Wycieczka na Litwę

W dniach 11 – 13 czerwca bieżącego roku grupa uczniów  klasy III Technikum Agrobiznesu i Technikum Mechanizacji Rolnictwa, wraz z opiekunkami, panią Bożeną Stankiewicz i panią Marią Włoszek udała się na Litwę.

Wycieczka była w całości sponsorowana przez współpracująca od wielu lat z naszą szkołą firma BIN sp. z o.o. W Aleksandrowie Kujawskim. Z ramienia sponsora grupą opiekował się pan Michał Włoszek.

Podczas pobytu na Litwie zwiedziliśmy piękne i zabytkowe Wilno z jego licznymi zabytkami oraz wzbogaciliśmy swoją wiedzę o informacje dotyczące rolnictwa na Litwie.

W drodze do Wilna zwiedziliśmy przedsiębiorstwo rolne w miejscowości Jungenai nieopodal Budziska i Mariampola.

Następnego dnia udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, skąd podziwialiśmy piękną panoramę Wilna.

Następnie zwiedzaliśmy zabytkowe miejsca Wilna – kościół pod wezwaniem świętych Piotra i Pawła, zachwycający śnieżnobiałym, pełnym sztukaterii i barokowych rzeźb wnętrzem, wileńską katedrę, kryjącą w swym wnętrzu przepiękną, renesansową kaplicę św. Kazimierza, prawosławną cerkiew.

W czasie pobytu w Wilnie podążaliśmy polskimi tropami, zwiedzaliśmy miejsca związane z Wielkimi Polakami, którzy urodzili się na Litwie, spędzili dzieciństwo i młodość. Na początek udaliśmy się do Muzeum Mickiewicza w Wilnie.

Następnie przeszliśmy w kierunku Uniwersytetu Wileńskiego i udaliśmy się do Ostrej Bramy.

Kolejnym celem naszej podróży była polska szkoła - Wileńska Szkoła Technologii, Biznesu i Rolnictwa.

Na miejscu wysłuchaliśmy prelekcji na temat wileńskiego rolnictwa, obejrzeliśmy pracownie szkolne i zapoznaliśmy się z kierunkami wykładanymi w szkole. Niektóre z nich są bardzo podobne do naszych: organizator turystyki wiejskiej, pracownik dekoracyjnego kształtowania krajobrazu, pracownik przedsiębiorczości technicznej. Zainteresował nas kierunek: zarządzanie środkami bezpilotowymi, ale największe zainteresowanie wzbudził nowy kierunek - producent naturalnej kosmetyki. W tej pracowni spędziliśmy zdecydowanie najwięcej czasu.

Ze szkoły udaliśmy się na cmentarz na Rossie, złożyliśmy kwiaty i zapaliliśmy znicze na grobie, w którym spoczywa matka Józefa Piłsudskiego i znajduje się serce Marszałka.

Ostatni dzień spędziliśmy w Trokach, dawnej stolicy Litwy. Spacerowaliśmy, podziwialiśmy piękne widoki, robiliśmy zdjęcia, zwiedziliśmy zamek, kenesę, oraz dzielnicę karaimów.

Dziękujemy firmie BIN za zorganizowanie nam wspaniałej wycieczki!

wróć

© 2006-2021 Zespoł Szkół Nr 1 w Aleksandrowie Kujawskim. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.